Ugrás a fő tartalomra

Koncert és buli fotózás

Már rég meg akartam írni, de igazából most jutottam el eddig. Meg jobban is esik a kettőt össze vonni. Más a kettő, de össze is függhet. (Főleg, ha nagy koncert van, s csak 3 szám erejéig lehet a zenészeket fényképezni.)

Előjáróban:
Egy Canon EOS Rebel XS-m (1000D) van. Egyetlen 18-55mm objektívvel. (Kit obi.) Nem a gép számít, de van hogy erre emlékeztetnem kell magam. Általában hivatásosok “ellen” fotózok, és volt, hogy úgy éreztem a pofátlanságomnak hála enyémek lettek a jobb képek. Lehet jobb a gépük, de nem dokumentálni akarunk, hanem művészkedni. Akkor pedig a gép nem számít. Persze lehet kompakttal is, de azt vettem észre, hogy egy tükörreflexes géppel a kezedben többet engednek.

Koncert fotózás:
A fesztiválon volt szerencsém három napig tesztelne magam, és a gépet. Sok apróságra jöttem rá. A leglényegesebb, ha lehet felesd el a vakut! A hangulatot megöli. (Igaz, nekem csak rendszer vakum van!!!) Persze deríteni, ha lehet akkor érdemes, de a zenésznek sem jó, ha megvakítod… A második, hogy amennyire lehet menny közel. Bátran légy szemtelen. Megéri, tied lesz a legjobb képek. Ha lehetőség van rá, a színpadra is menny fel. Az apróbb fontos dolgok. Koncert előtt egy órával érdemes ott lenni. Mikor hangolnak, vagy mászkálnak csak erre-arra. Nagyon jó pillanatokat lehet elkapni. (Így készült egy árva szaxofonról egy jó képem.) A technikai részét nézve, én záridő előválasztásban készítettem a képeket. 1/13 – 1/25 mentem, ez nem sok, de a kevés fény ennyit engedett. Próbálkozni érdemes, mindenhol mások a fények. A szokásos szabály, hogy 1/60 alatt sajnos már bemozdíthatod. Ha mindenképp alá kell menned, mint nekem, akkor exponálás előtt fújd ki a levegőt. (És igyál valami alkoholt! :D ) Végül, ha a közönséget is fotózni akarod, akkor a teljes automatika a legjobb. Arra nem kell figyelni, és a vaku is mehet ott. Voltam egy meditációs koncerten is, ha lehet akkor ne vigyél oda gépet. :D Oké, ha az a feladat, akkor beszélj az előadóval előtte, hogy mit tehetsz, s mit nem. A második, hogy 15 percnél tovább ne zavard őket. Sajnos ott muszáj vakuzni, és emiatt rombolja a hangulatot. Kivétel, ha találsz olyan helyet, ahol szép a gyertya fénye, és még az emberek is kivehetőek, vagy az előadó. :) Ennyi jutott eszembe most.

Buli fotózás:
Szólok előre, hogy két dolog kell hozzá: egy gép, és egy szem. (Jól írtam, egy szem! ;) ) Alapjáraton ennyi elég is. Ami jó ha van még, az egy komolyabb vaku. (De hol nem? :S ) Elég, ha a nyakadba van a gép, máris kocogtatják a vállad, hogy csinálj képeket. Ja, a legfontosabb is, hogy kérj a tulajtól engedélyt (hiszen magánterület), ha nagyon akadékoskodna, ígérd oda neki a képeket. Ez általában mindenhol bejön! ;) Visszatérve, ha feltűnősködni, vagy gyakorolni akarsz, akkor villogtasd a vakut. Tutira kiszúrnak! xD Viszont, ha művészi szintre akarod emelni, akkor elsősorban újlátásmód kell. Azt kell figyelni akik kitűnnek, egy jó táncos, egy pár, egy ittas aki rúdon táncol, vagy a DJ. Utána jön a fogós kérdés, de hogy legyenek a képek? Két lehetőség van: rövid expozíció és vaku, vagy hosszú vaku nélkül. Vaku nélkül mész a témának, akkor érdemes sziluettekkel játszani. Itt is lehet vakuzni, de akkor mindenképp 2. rekeszre tedd! (Mentette már meg a képet nekem.) Rövid esetén nagyon kell figyelni, mert nem mindig azt kapod amit vársz. Maradj ott és csinálj még 10 - 20 képet, ha kell. (Majd törlöd.) A vaku itt nem gond, nyugodtan használhatod. Ó, ha már csinálod azokat a képeket amik jó eséllyel fikablog várományosok, akkor figyelj mit hova teszel. Harmadolás itt nem nagyon jöhet szóba, bár vízszintes tengelyen lehet. (Függőlegesen nem, mert nem értenék az emberek mit fotózol. Főleg, ha ellépsz tőlük jobbra vagy balra.) Fontos, hogy egészalakos képeket csak kivételes esetben. (Túl nagy csoport, vagy táncolók.) Lehetőleg ne ízületnél vágd le a képeket, és ne hagy túl nagy helyet egyik oldalon sem! Más nincs, azt hiszem. :)

Végezetül:
Fáj a hátam, a sok gépeléstől! :D Igen, és is bizonytalan vagyok még. (3 hónapja van meg a gépem.) Igyekszem oda menni az emberekhez, de valamiért a magyarok nem szeretik, ha fotózzák őket. Én mondjuk örülnék, hogy látnak bennem valami érdekeset. Kedvesség, pofátlanság, próbálkozás és gyakorlás. Ennyi kell az elején!

Hajrá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Megint költözés!

Most, hogy az Extra.hu bezárja kapuit, költözöm. 2008 óta volt ott a bolgom, miután Wordpress re váltottam. Szerettem, mert a magyar ingyenes szólgáltatók közt a legjobb volt. Két napig keresgéltem, mire rátaláltam a 000webhost.com -ra. Az ajánlások jók, egy próbát megér, így most az új címem: http://tmtlw.webuda.com/ (Hamarosan ott megtalálható lesz blogom legrégebbi verziója! :) )

Bunkó horoszkóp, hogy meglegyen!

Vízöntő : Jan. 20. - Feb. 18. Találékony elme vagy és épp ezért sokra akarod vinni. Rengeteget hazudozol. Ugyanazokat a hülye hibákat követed el, mert annyira átkozottul ostoba vagy. Mindenki azt gondolja ró lad, hogy elfuserált egy alak vagy és utálják a pofádat. Halak : Feb. 19. - Márc. 20. Élénk a képzeleted - gyakran gondolod, hogy a CIA vagy az FBI figyeltet téged. Rendkívül csekély a befolyásod a barátaidra, ismerőseidre és az emberek kikérik maguknak állandó erőfitogtatásodat. Önbizalomhiányban szenvedsz és általában véve egy sz*rcsimbók vagy. A Halak rémes dolgokat tesznek kis állatokkal. Kos: Márc. 21. - Ápr. 19. Úttörő típus vagy és a legtöbb emberről azt gondolod, hogy k*csög. Gyorsan rápirítasz másokra, türelmetlen vagy és megveted az emberek tanácsait. Semmi máshoz nem értesz, mint hogy kiboríts mindenkit a környezetedben. Egy igazi f*sz vagy, ennek ellenére mindig problémáid vannak az erekcióval… Bika : Ápr. 20. - Máj. 20. Gyakorlatias vagy és kitartó. Bulld